Wkładki sensomotoryczne

WKŁADKI SENSOMOTORYCZNE

Wkładka SENSOMOTORYCZNA, dzięki zastosowaniu odpowiednio dobranych elementów stymulujących, oddziałuje na mięśnie stopy, które są pierwszym ogniwem w łańcuchu prowadzącym do wyrównania dysbalansów mięśniowych (przyczyny dysfunkcji i dolegliwości w obrębie organizmu człowieka).

Opisywane wkładki wykorzystują zasadę aktywnego działania na stopę: poprzez odpowiednie ukształtowanie powierzchni ortezy, generowane są bodźce sensoryczne, wysyłane do Centralnego Układu Nerwowego (miejsca obróbki wszystkich informacji, jakie docierają ze wszystkich receptorów organizmu). Po przetworzeniu informacji zakodowanej w postaci bodźców, CUN reaguje, wysyłając odpowiedź motoryczną (zwiększając lub zmniejszając napięcie mięśniowe). Zmiana napięcia w obrębie mięśni wpływa na statykę stawów i dynamikę ruchu, dzięki czemu możliwe jest np. skorygowanie wzorca chodu, wyeliminowanie dolegliwości bólowych w obrębie kręgosłupa, a nawet pozbycie się migren.

Wkładki SENSOMOTORYCZNE zalecane są:

• dla dzieci i osób dorosłych;
  • w korekcji wad stóp takich jak: stopa płaska i płasko – koślawa, stopa wydrążona, stopa przywiedziona, stopa końska;
  • przy deformacji paluchów i palców (paluch koślawy i sztywny, palce młoteczkowate, młotkowate i szponiaste);
  • w przypadku nieprawidłowości chodu (chód w rotacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz na palcach);
  • przy bólach przodostopia wynikających z przeciążenia;
  • w przypadku występowania bólu napięciowego oraz przy nadmiernym napięciu mięśni łydek;
  • przy ostrodze piętowej;
  • przy bólach głowy, bólach kręgosłupa, napięciach odcinka szyjnego i lędźwiowego kręgosłupa, bólach ze strony stawów kolanowych.