Badanie matą podobarometryczną

W ofercie SANUS Gabinetu Rehabilitacji Funkcjonalnej dostępne jest badanie z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu komputerowego. Głównym urządzeniem badającym jest komputerowa platforma (mata tensometryczna), badająca rozkład nacisku na podeszwową stronę stopy, oraz umożliwiająca badanie stabilometryczne (badanie wychyleń środka ciężkości). Podczas badania terapeuta potrafi odnaleźć miejsca nadmiernego przeciążenia na stopie, dzięki czemu może zaprojektować indywidualne zaopatrzenie profilaktyczno – rehabilitacyjne (wkładki ortopedyczne, odciążenia) oraz opracować indywidualny program rehabilitacji.

Wyniki badania zostają zarejestrowane i zapisane w celu śledzenia zmian, które zachodzą w trakcie terapii.

Badanie przeznaczone dla:

• osób, które chcą uniknąć chorób stóp, bólu i derfomacji;
  • dzieci i dorosłych z deformacjami stóp: płaskostopie podłużne, poprzeczne, halluksy, koślawość pięt, szpotawość pięt, itp.;
  • osób cierpiących na bóle stóp, kolan i kręgosłupa;
  • osób wykonywujących pracę stojącą;
  • osób ceniących komfort i wygodę chodzenia;
  • osób z grupy ryzyka (diabetycy, reumatycy).

Efekty badania:

• diagnoza budowy stopy oraz stopnia deformacji podczas stania i chodu;
  • możliwość zaprojektowania obciążeń, indywidualnych wkładek ortopedycznych, amortyzacji;
  • zaplanowanie indywidualnego programu rehabilitacji stóp i kręgosłupa;
  • analiza porównawcza postępów rehabilitacji i zastosowania wkładek ortopedycznych;
  • możliwość dopasowania elementów ortopedycznych.