Szkoła kręgosłupa

We współczesnych społeczeństwach bóle pleców są zjawiskiem powszechnym. Cierpi na nie coraz więcej osób i dotyczą każdego odcinka kręgosłupa. Można rzec, że jest to choroba cywilizacyjna.

Przez bardzo długi okres czasu ludzki kręgosłup przystosował się do pozycji stojącej. Przez gwałtowny rozwój motoryzacji i techniki w przeciągu 100 lat z człowieka dwunożnego zmieniliśmy się w człowieka sedenteryjnego. Przyczyniło się to do powstania przeciążeń, ponieważ w tak krótkim czasie kręgosłup nie był w stanie przystosować się do nowej długo utrzymywanej pozycji siedzącej.

Problem bólowy dotyka najczęściej ludzi aktywnych zawodowo pomiędzy 35-55 rokiem życia ale coraz częściej dotyczy również młodzieży i studentów.

Fizjoterapeuci SANUS Gabinetu Rehabilitacji Funkcjonalnej opracowali program profilaktyczno – rehabilitacyjny „SZKOŁA KRĘGOSŁUPA”. Program prowadzony jest w formie warsztatów w grupie 4 lub 15 – osobowych i trwa 12 tygodni.

Po zakończeniu programu można kontynuować ćwiczenia na zajęciach „Zdrowy kręgosłup”.

Uczestnicy programu dowiedzą się:

• jak siedzieć zdrowo i wygodnie, z mniejszym obciążeniem stawów i mięśni;
  • odkryją swoje nawyki i przyzwyczajenia ruchowe, poznają nowe, lepsze sposoby poruszania się;
  • dowiedzą się jak w łatwy i przyjemny sposób można dbać o swój kręgosłup, a tym samym o lepsze samopoczucie i zdrowie;
  • od czego zależy prawidłowe oddychanie;
  • czy pogarszanie wzroku jest nieuchronne (w niektórych przypadkach NIE);
  • co to jest przepona miednicza (mięsień poprzeczny brzucha) i w jaki ma wpływ na postawę.

TERAPEUCI

fizjoterapeuta kamila sychowska sanus nowy sącz fizjoterapeuta agnieszka ciapała sanus nowy sącz dorota_strakosz_trener  fizjoterapeuta maria tokarz sanus nowy sącz