KINESIOTAPING

KINESIOTAPING (inaczej: plastrowanie dynamiczne) to fizjoterapeutyczna metoda terapii, została opracowana przez dr Kenzo Kase. Obecnie znajduje szerokie zastosowanie w wielu specjalnościach, np. ortopedii, neurologii, pediatrii, czy chirurgii. W Polsce stosowana jako uzupełnienie metod fizjoterapeutycznych.

Metoda polega na przyklejeniu na skórę Pacjenta przez fizjoterapeutę plastrów, które pomagają zniwelować problemy w obrębie narządu ruchu. Odpowiednio założony plaster powoduje uniesienie i pofałdowanie naskórka, co powoduje poprawę przepływu krwi w obrębie sieci naczyń głębokich skóry. W miejscu przyklejenia plastra powstają korzystniejsze warunki do regeneracji w obrębie miejsc zmienionych chorobowo. Terapia normalizuje napięcie mięśniowe, powięziowe, poprawia przepływ krwi i limfy, co skutkuje zmniejszeniem dolegliwości bólowych oraz poprawą motoryki.

Metoda KINESIOTAPINGU stosuje się u Pacjentów w każdym wieku. Zastosowanie terapii jest bardzo duże, a w połączeniu z odpowiednią i specjalistyczną fizjoterapią daje dobre efekty końcowe.

Schorzenia lub dysfunkcje leczone metodą KINESIOTAPINGU:

• zespoły bólowe kręgosłupa i stawów obwodowych;
  • stany pourazowe mięśni, stawów;
  • korekcja wad postawy (wady stóp, skolioza, wiotkość);
  • drenaż limfatyczny;
  • stany przeciążeniowe mięśni i ścięgien;
  • zwichnięcia, skręcenia, stłuczenia;
  • przyspieszanie wchłanianie krwiaka, obrzęki pourazowe;
  • stymulacja osłabionych mięśni;
  • rozluźnienie mięśni nadmiernie napiętych;
  • działanie przeciwbólowe, redukcja stanów zapalnych.