Terapia stawów skroniowo-żuchwowych

Narząd żucia jest jednym z najistotniejszych w naszym organizmie. Jego prawidłowe funkcjonowanie zapewnia prawidłowe przeżuwanie, artykulację, oddychanie, połykanie, a także odczuwanie smaku! Zaburzenia tego narządu dotyczą od 50% do 70 % populacji na świecie! Wielu pacjentów nie odczuwa objawów aż do momentu pojawienia się dolegliwości bólowych. Sprawdź, co powinno zwrócić Twoją uwagę i co warto skonsultować ze specjalista.

Zwiększone ryzyko wystąpienia zaburzeń narządu żucia występuje w przypadku bruksizmu (zgrzytania zębami), nerwic, depresji, wysokiego poziomu stresu, mikro urazów, zmian hormonalnych, urazów szczęki, usunięciu zęba mającego wpływ na ustawienie prawidłowego zgryzu, a także w przypadku wad postawy, stanów zapalnych i chorób autoimmunologicznych.

Dolegliwości w zakresie narządu żucia przekładają się negatywnie na codzienne funkcjonowanie. Pogarszają stan fizyczny i psychiczny. Jeżeli zgrzytasz zębami, odczuwasz ból w trakcie żucia, gryzienia, ziewania, czujesz nieprawidłowy zakres ruchomości żuchwy, ból twarzy, głowy, odcinka szyjnego, słyszysz trzaski, kliknięcia, przeskakiwanie podczas otwierania i zamykania ust, występuje u Ciebie nadwrażliwość zębów warto, abyś skonsultował się ze specjalistą.

Wyżej wymienione zaburzenia mogą być następstwem zmian degeneracyjnych kości i stawów, nadmiernego napięcia mięśni uczestniczących w ruchu żucia lub podwichnięcia krążka stawowego.

TRENER

fizjoterapeuta maria tokarz sanus nowy sącz