Terapia barków

Ból w okolicy stawu jest zazwyczaj wynikiem ostrego epizodu urazowego lub ma związek z przewlekłym, powtarzającym się przeciążeniem. Uszkodzenie barku występuje bardzo często i dotyka ludzi w każdym wieku.

Najczęstszymi przyczynami bólu barku są „zwykłe” upadki na bark lub podparcia ręki. Powodem mogą być również urazy bezpośrednie podczas uprawiania sportu, upadając prosto na bark (np. narty, rower) lub gdy dochodzi do dźwigni, skręcenia lub pociągnięcia za bark (np. zapasy, piłka ręczna), nałożenie świeżego urazu na uszkodzone wcześniej, przewlekle przeciążone struktury (np. tenis, siatkówka), jak również wielogodzinna praca przy komputerze.

Celem TERAPII BARKU jest rehabilitacja pacjentów zgłaszających się z bólem przedniej części stawu barkowego, który uniemożliwia im swobodne odwiedzenie ramienia (powodem jest uszkodzenie mięśnia nadgrzbietowego) oraz wykonywanie ruchów rotacyjnych. Ból i ograniczenie ruchomości komplikuje i utrudnia funkcjonowanie w ciągu dnia, uniemożliwiając m.in. ubieranie się czy prowadzenie samochodu.

SANUS Gabinet Rehabilitacji Funkcjonalnej oferuje kompleksowy trening rehabilitacyjny barku, uzależniony od stopnia urazu. W stanach ostrych proponujemy indywidualny trening, natomiast w stanach przewlekłych prowadzimy terapię w 4-osobowych grupach pod okiem wykwalifikowanych fizjoterapeutów z wieloletnim doświadczeniem. Profesjonalizm kadry w połączeniu z bezpiecznym sprzętem treningowym i rehabilitacyjnym pomaga naszym pacjentom w powrocie do sprawności ruchowej.

Podczas treningu rehabilitujemy dysfunkcje stawu barkowego oraz stawu łokciowego i nadgarstkowego, takie jak:

Staw barkowy:

• uszkodzenia stożka rotatorów;
  • zespół ciasnoty podbarkowej;
  • uszkodzenia st. barkowo-obojczykowego;
  • niestabilność przednia i tylna;
  • rehabilitacja po artroskopiach;
  • zarastające zapalenie torebki stawowej, tzw. bark zamrożony;
  • reumatoidalne zapalenie stawów;
  • tkliwość kaletki podbarkowej.

Staw łokciowy i nadgarstkowy:

• łokieć golfisty;
  • łokieć tenisisty;