Fizjoterapia dna miednicy

W trosce o Wasze dobro i zadowolenie nasz zespół nieustannie szkoli się i doskonali swoje umiejętności. Wychodząc na przeciw problemom, z jakimi do nas trafiacie nasza fizjoterapeutka Agnieszka Jurczak poszerzyła swoją wiedzę i umiejętności na szkoleniu z terapii dna miednicy.
 dno miednicy
       Warto wyjaśnić na początku, co to jest dno miednicy?
Przepona moczowo – płciowa (dno miednicy) to grupa mięśni, więzadeł  i powięzi, które tworzą podstawę miednicy i narządów w jej obrębie tj. pęcherza moczowego, pochwy, macicy, jelit, odbytu. Dno miednicy podtrzymuje i pozwala na prawidłowe funkcjonowanie tych narządów. Umiejętność kurczenia i relaksacji mięśni pomaga kontrolować funkcję pęcherza moczowego i jelit. Zbyt silny skurcz powoduje bolesność podczas stosunku płciowego. Z kolei za mała siła tych mięśni jest jedną  z przyczyn wysiłkowego nietrzymania moczu, obniżenia narządów rodnych czy zaparć.
       Fizjoterapia dna miednicy pozwala skutecznie walczyć kobietom i mężczyznom ze schorzeniami układu moczowo-płciowego, tj, nietrzymanie moczu, stolca, bolesne miesiączki, obniżenie i wypadnie narządów czy zaparcia.
Według badań 1/3 kobiet na świecie cierpi na którąś z form nietrzymania moczu, a co drugą po 50 r. ż. dotyka problem obniżenia narządów. Grupę pacjentów, która się cały czas powiększa stanowią młode kobiety (również nastolatki) oraz MĘŻCZYŹNI.
Bardzo istotne jest, aby poziom świadomości społecznej w aspekcie zdrowia intymnego był wysoki oraz aby kobiety    i mężczyźni nie godzili się na życie z:
– nietrzymaniem moczu, stolca
– nadreaktywnym pęcherzem
– obniżeniem/wypadaniem narządów
– bolesnym współżyciem
– pochwicą
– bolesnymi miesiączkami, owulacjami
– bólem krocza
– zaparciami/biegunkami (po wykluczeniu innych przyczyn).

Jeśli skarżycie się na któryś z powyższych symptomów i chcecie w profesjonalny sposób pozbyć się dokuczliwego bólu – zapraszamy do gabinetu! Obejmiemy Was fachową i kompleksową opieką.
18901673_1637942129573817_1509605377_o